مجموعه کتاب ها و مجلات مدیریتی

بالا پایین چپ راست
نویسنده : رضا .د - ساعت ۱۱:٥٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۸/۱٢/٤
 

همه می‌خواهند به بهترین وجه در محل کار ظاهر شـوند تا اطـمینـان یـابند که پله‌های ترقی را طی خواهند کرد و ترفیع رتبه خواهند گرفت. در این مورد فکر کنید، چه کـاری باید بکنید تا بتوانید از سایرین جلو افتاده و نظرها را جلب کنید؟

تصور ما بر این است که برای جلو افتادن از سایرین، حتماً بـاید کارهایی عجیب و بـاورنـکردنی انجام دهیم و تا آنـجـا که می‌تـوانـیـم کار کنیم. اگر چه درازای کلیه این زحمات حقوق دریافت خواهیم کرد، اما این کافی نیست.
یک نکته را برایتان بازگو می‌کنم، چه در زندگی خصوصی و عاطفیتان و چـه در زندگی کاریـتـان، فقـط جـزئـیـات مـهـم هسـتـنـد. ایـنــکـه لباسی مناسب بپوشید، تـلفـن‌های خصوصیتان را کوتاه کنید و در کارهای گروهی شرکت کنید ممکن است بسیار موثر باشد. در ایـنجا به مواردی اشاره خـواهیم کرد، که با انجام آنها صد در صد مورد توجه رئیس قرار خواهید گرفت.
ظاهرخوب داشته باشید.

                               

کیف دستی با خود حمل کنید.

 اینکه هر روز با کیف دستی وارد و خارج شرکت شوید به دیگران این احساس را می‌دهد که شما در کارتان فعال هستید، حتی اگر پشت میز کارتان هم نباشید. ممکن است این کیف را فقط برای حمل ناهارتان به دست گیرید، اما تاثیر بسیار خوبی خواهد گذاشت.

صاف بنشینید.

صاف نشستن و صاف و با غرور ایستادن علائم فیزیکی هستند که نشان می‌دهند شما فردی با اعتماد به نفس بالا هستید. نگذارید که دیگران شما را در حالی‌که جلوی کامپیوتر خمیده شده‌اید ببینند، مگر اینکه حین اضافه کاری باشید و دیگر توانایی صاف نشستن را نداشته باشید.

وقت شناس باشید.

هیچ‌کس دوست ندارد که برای کسی منتظر بایستد، پس سعی کنید که همیشه سر وقت باشید. من همیشه به دوستانم می‌گویم: "انتظار نداشته باشید که زود بیایم، اما دیر هم نمی‌آیم." وقت شناس باشید.

 زندگی خصوصیتان را وارد کار نکنید.

کار خوبی که یک کارمند می‌تواند انجام دهد این است که زندگی خصوصی خود را از کار جدا کند، یعنی تا زمانی که در محل کار است کاملاً متوجه و درگیر کار باشد و وقت خود را مثلاً به تلفن‌های مداوم به نامزدش نگذراند.

نگران نباشید، خوشحال باشید.

لبخند زدن مسری است، این باعث می‌شود که دیگران کمتر از شما شاکی باشند، به خصوص زمانی که کاری اشتباه انجام داده باشید.

خوب لباس بپوشید و خوشبو ظاهر شوید.

همیشه با خود آدامس‌های نعنایی یا شانه جیبی داشته باشید که بسیار مفید است. مهم نیست دیگران چه می‌گویند، اما به یاد داشته باشید که مردم هنوز از روی ظاهر در مورد افراد قضاوت می‌کنند. پس خوب لباس بپوشید .

محیط کارتان را تمییز و منظم نگاه دارید.

اینکه میز کارتان را همیشه منظم و تمییز نگاه دارید و همه ورق‌ها را سر جای خود بگذارید راه خوبی است تا به رئیس خود بفهمانید که شما در همه کارها فردی منظم هستید.

 حرف‌های خوب بزنید.

بدانید که در مورد چه صحبت می‌کنید.


نگاهی به روزنامه صبح بیاندازید، از پیشرفت‌های جدید در زمینه کاری خود آگاه شوید و بدانید که در کارتان چه می‌گذرد. اینکه همیشه اطلاعات خود را بیشتر کنید، در صحبت کردن شما بسیار کمک خواهد کرد.

بقیه در ادامه ی مطلب...


در هنگام صحبت از دستانتان هم کمک بگیرید.

نترسید که هنگام صحبت کردن از دستانتان هم کمک بگیرید. حتماً لازم نیست که یک ایتالیایی باشید تا قادر به انجام این کار باشید، خیلی طبیعی رفتار کنید.

 همیشه یک لطیفه آماده تعریف داشته باشید.

اگرچه دوست نخواهید داشت که دلقک شرکت باشید، اما خوب است که در زمان مناسب جوک و لطیفه هم تعریف کنید.

غیبت کردن را کنار بگذارید.

هرچند که ممکن است خیلی کار سرگرم کننده‌ای باشد، اما غیبت کردن مثل سمی‌ کشنده می‌تواند کارتان را به سرعت از دستتان خارج کند. دست از این کارها برداشته و کاری به زندگی خصوصی دیگران نداشته باشید.

یاد بگیرید که گاهی هم لازم است حرف نزنید.

گاهی اوقات بهترین و عاقلانه ترین کار این است که صبر کرده و حرفی نزنید. اگرچه وقتی حرف ارزشمند برای زدن دارید خوب است که در بحث شرکت کنید، اما اگر می‌خواهید مدام حرف‌های تکراری صد سال پیش را در یک بحث به میان بکشید، بهتر است که اصلاً چیزی نگویید. با اینکار حتی ممکن است دیگران تصور کنند که مشغول فکر کردن به حرف‌های آنها هستید و این خیلی خوب است و به یاد داشته باشید که در یک بحث هیچ‌گاه سر دیگران فریاد نزنید.

لاف نزنید.

هیچ کس علاقه‌ای به افراد خودستا و لاف‌زن ندارد. پس متوجه باشید که چه می‌گویید و مدام کارهایی را که انجام داده‌اید را بزرگنمایی نکنید.

خوب باشید و کارهای خوب بکنید.

اضافه کاری کنید.


اگر اینکه همیشه دنبال کار بیشتر باشید و کار بیشتر از رئیس طلب کنید و این برایتان به صورت عادت در بیاید، مطمئن باشید که رئیس حتماً متوجه این مسئله خواهد بود به خصوص زمانی که می‌خواهد ترفیع رتبه‌ای بدهد شما در ذهنش خواهید ماند. نگران پولش هم نباشید، هیچ زحمتی بی جواب نمی‌ماند.

 هیچ‌گاه با یکی از همکارانتان وارد مسائل عاشقانه نشوید.

من نمی‌دانم که چقدر این منشی جدید ممکن است جذاب باشد یا همینطور یکی از همکارانتان، اما توصیه می‌کنم که طرفش نروید. این ممکن است از سردردها و قلب دردهای آتی جلوگیری کند.

همیشه کنترل خود را در دست داشته باشید.

نمی‌گویم باید در بحث با همکارانتان اصلاً ناراحت یا نگران نباشید، می‌گویم هیچ‌گاه کنترل خود را از دست ندهید. این باعث می‌شود که زیردستانتان احترام بیشتری برایتان قائل شوند و بالا دستتان هم تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

مراقب باشید که چه سایت‌هایی را در اینترنت بررسی می‌کنید.

بدانید که در محیط کار همیشه باید به فکر کار باشید. پس حتی در زمان بیکاریتان هم نباید خود را مشغول بازرسی سایت‌های نامربوط کنید.

با همکارانتان خوش رفتار باشید.

نباید بیش از حد فضول جلوه کنید، اما به یاد داشتن تاریخ تولد و آخرین خبرها در مورد همکارانتان بسیار خوب خواهد بود و آنها را به شما علاقه‌مند خواهد کرد.

گاهی یک رهبر باشید.
از اینکه در مواقع خاص پست رهبری بگیرید واهمه نداشته باشید. وقتی یکی از همکاران قدیمی‌ درحال بازنشست شدن است، یک مهمانی خداحافظی برای او ترتیب دهید و... همیشه برای این کارها داوطلب باشید و با اینکار دیگران به سرعت به شما علاقه‌مند خواهند شد.
به قوانین و سیاست‌های شرکت احترام بگذارید همیشه در هر شرکتی یک سری قانون وجود دارد که کارکنان همه موظف به اطاعت از آن هستند. پس به یاد داشته باشید که هیچگاه قوانین شرکت را زیر پا نگذارید.

یک کار خوب
همیشه جزئیات هستند که تصویر بزرگ را می‌سازند. با رعایت کردن این موارد کوچک، خواهید توانست که تصویر خود را نزد رئیس و همکارانتان هر چه بهتر کنید. پس به هوش باشید. شما را روی نردبان ترقی ببینیم!

منبع : سیمرغ